تبلیغات
ماشین های اسپرت - مطالب بهمن 1391
تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391 | 12:16 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
شاید باور کردنی نباشد اما بیگ فوت به تازگی نسخه الکتریکی هیولای خود را با نام #20 BIGFOOT معرفی کرده است؛ تیمی که از سال 1979 میلادی با پیشرانه های حجیمی که غالبا ساخت جنرال موتورز بود و همچنین با اتاقی های سریF فورد راهی مسابقات شد حالا کارش به جایی رسیده که بدنبال ساخت مانسترهای دوستدار محیط زیست رفته . . . !
قدرت تولیدی این خودروی الکتریکی از 36 باطری Odyssey حاصل می شود که مجموعا معادل 350 اسب بخار به همراه گشتاوری برابر 1151 نیوتن متر را در اختیار هرچهار چرخی قرار می دهد که روی اکسل های ساخت ZF سوار شده اند. رینگ های 25 اینچی تمام فولادی آن نیز در احاطه تایرهای 66 اینچی Firestone هستند.
[http://www.aparat.com/v/2dSkY]



تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391 | 12:10 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
ایران خودرو قصد دارد تا پایان سال جانشینی برای پیکان وانت یا باردو دست و پا کند تا بتواند استانداردهای 55 گانه را برای آن اخذ نماید. برای این منظور به سراغ پژو 405 رفته و از این پلتفرم البته از نوع روآی آن برای وانت جدید استفاده نموده است.

بنابراین موتور روآی سال درون این خودرو جای خواهد گرفت تا یک وانت دیفرانسیل عقب با ظرفیت تقریبی 800 کیلوگرم را ارائه نماید. موتور 1700cc پایه گازسوز با بهینه سازی می تواند استانداردهای یورو4 را پاس کند که بزودی الزام آور می شود. در عوض کابین جدید می تواند با فضای بزرگتر و راحت تر خود، گوشه ای از مشکلات وانتهای پیکان را حل نماید. همچنین کولر، ترمز ABS فرمان هیدرولیک و داشبورد مناسب تر از مزایای آن نسبت به باردو می باشند.

نمونه اولیه وانت پژو دو سال پیش طراحی شده بود و تاکنون با تغییراتی در فضای بار و حجم اتاق و کاهش مصرف سوخت روبرو بوده است.
در مقابل وانت تندر که قیمتی به مراتب گرانتر از این خودرو داشته و ظرفیت حمل بار آن نیز برابر است، لااقل امتیاز قیمت پایین و فرآوانی قطعات را می توان برای این مدل برشمرد. قرار است خط تولید این مدل وانت در بهمن ماه امسال افتتاح شود و سال آینده نیز به ظرفیت 30 هزار دستگاه در سال برسد.


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391 | 11:50 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
وقتی اولین بار در نمایشگاه پاریس از مدل مفهومی واگن پانامرا رونمایی شد، واکنش ها و اظهارات مثبت و منفی زیادی پیرامون این مدل به جریان افتاد. اینک پانامرای اسپرت توریسمو (Sport Turismo) با تصاویر رسمی منتشر شده، بیشتر در معرض قضاوت قرار خواهد گرفت.

در مقایسه با پانامرا، این استیشن با سقف طولانی تر و کابین گلخانه ای شکل، تفاوت معنا داری با مدلهای لوکس سدان دارد. با این وجود تصویر پورشه از چراغهای آشنا و شکل سپر و گلگیرها به آسانی قابل شناخت است.
در انتهای خودرو با طرحی نسبتا جدید روبروییم. گرچه چراغهای باریک عقب از جنس LED و باله کربنی بالای شیشه، چهره ای اسپورت و آشنا دارند.


قوای محرکه پانامرای اسپورت توریسمو در مدل مفهومی هایبریدی است. یعنی یک موتور الکتریکی 95 اسبی در کنار موتور V6 بنزینی 3 لیتری با توان 333 اسب بخار قرار می گیرد. شتاب این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر، کمتر از 6 ثانیه خواهد بود. اما نکته جالب مصرف سوخت 3.5 لیتر در صد کیلومتر و میزان تولید تنها 82 گرم CO2 در کیلومتر توسط این ماشین است. اعدادی که طرفداران محیط زیست را خوشحال خواهد کرد. اما برای طرفداران سرعت و شتاب، چیزهای مهمتری نسبت به مصرف و آلودگی وجود دارند!
مجله AutoCar انگلستان از تولید این خودرو در کنار پانامرا یا به عنوان جانشین آن در سال 2016 خبر داده است. اما شاید پورشه هنوز در حال برآورد نظر طرفداران خود باشد!


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391 | 11:44 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
فاب دیزاین با بروزرسانی پکیج سابق خود که برای نسل اول کاین بود حالا آنرا با نام Emperor II معرفی کرده که این بار تنها برای نسل دوم کاین قابل سفارش است؛ پکیجی که قرارست در نمایشگاه ژنو 2013 رسما رونمایی شود . . .


کیت بدنه Emperor II در جلو باسپر جدیدی شروع شده که ورودی هوایی به مراتب بزرگتر از سابق داشته و با LEDهای مخصوص روز دارد. همچنین درب کاپوت تغییر کرده و رکاب ها و گلگیرها نیز موجب افزایش 130 میلیمتری عرض خودرو شده اند. در نمای عقب هم اسپویلر سقفی و سپر جدید به همراه چهار خروجی اگزوز به چشم می خورد. فاب دیزاین به سفارش مشتریان می تواند قاب آینه های جانبی و دیفیوزر و اسپویلر قرار گرفته در زیر سپر جلو را با فیبرکربن ساخته ولی آنرا به رنگ بدنه رنگ آمیزی کند.
هزینه سفارش کامل این پکیج به انضمام رینگ های 22 اینچی که در جلو 10 و در عقب 12 اینچ پهنا دارند و همچنین با تایرهای دانلوپ از مدل Sport Maxx که سایزشان در جلو 265/35 و در عقب 305/30 خواهد بود،  16,490 یورو یا حدود 22,300 دلار اعلام شده است. مشتریان همچنین می توانند رینگ های XXL را با سیستم تعلیق بادی فاب دیزاین نیز سفارش دهند که در اینصورت ارتفاع مرکز ثقل خودرو 45 میلیمتر کاهش می یابد.


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391 | 11:42 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
زیرمجموعه آمریکایی پورشه قیمت تمام مدل های پانامرا را برای سال 2013 میلادی اعلام کرد؛ خودرویی که هم اکنون ارزان ترین مدلش از حدود 75,000 دلار شروع شده و گران ترین مدلش به حدود 175,000 دلار می رسد . . .

مدل های پانامرا (پایه)، پانامرا S و پانامرا Sهیبرید بصورت دیفرانسیل عقب عرضه شده حال آنکه مدل های پانامرا GTS، پانامرا 4 و 4S، پانامرا توربو و توربوS با سیستم محرکه AWD به فروش می رسند. همچنین همه مدل ها گیربکس هفت سرعته دوکلاچه PDK دارند به غیر از مدل Sهیبرید که با گیربکس هشت سرعته Tiptronic S راهی بازار می شود. قیمت پایه ای تیپ های مختلف این خودرو بصورت زیر خواهد بود:
قیمتجاده ایشتابقدرتپیشرانهمدل
$75,8508.7 L6.0sec300hpV6-3.6 LPanamera
$80,4509.0 L5.8sec300hpV6-3.6 LPanamera 4
 $96,3509.8 L4.8sec400hpV8-4.8 LPanamera 4S
 $91,3509.8 L5.2sec400hpV8-4.8 LPanamera S
 $96,1507.8 L5.7sec380hpV6-3.0 LPanamera S Hybrid
 $111,0009.8 L4.3sec430hpV8-4.8 LPanamera GTS
 $138,65010.2 L4.0sec500hpV8-4.8 LPanamera Turbo
 $175,30010.2 L3.6sec550hpV8-4.8 LPanamera Turbo S


تاریخ : شنبه 28 بهمن 1391 | 11:32 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
صدوپنجمین نمایشگاه خودروی شیکاگو، امسال از تاریخ هفتم الی هیجدهم فوریه 2013 مطابق نوزدهم لغایت سی ام بهمن ماه 91 در مرکز بین المللی McCormick Place واقع در پرجمعیت ترین شهر ایالت ایلی نویز یعنی شیکاگو برپا می شود . . .
روزهای هفتم و هشتم فوریه مختص رسانه ها بوده و روزهای هشتم الی هیجدهم برای عموم بازدیدکنندگانی است که از ساعت 10 صبح الی 10 شب برای دیدن حدود 1000 خودرو به فضای 9.3 هکتاری نمایشگاه شیکاگو می آیند. هزینه بلیط های امسال نیز 12 دلار برای بزرگسالان، 6 دلار برای کودکان 7 الی 12 ساله، 6 دلار برای سالمندان 62 سال و بیشتر و نهایتا برای کودکان کمتر از 6 سال نیز رایگان بوده البته به شرط آنکه به همراه خانواده هایشان به نمایشگاه آمده باشند!





تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 03:13 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
دوکاتی که یکی از معروفترین و محبوبترین سازندگان موتورسیکت در ایتالیاست و افتخارات زیادی نیز در مسابقات مختلف بدست آورده، احتمالا به تملک ارباب حلقه ها در خواهد آمد. 

کارخانه دوکاتی در سال 1926 توسط برادران دوکاتی، آندریانو، برونو و مارچللو در بولونیای ایتالیا تاسیس شد. در حال حاضر دوکاتی و AMG همکار و شریک یکدیگرند و آئودی قصد دارد با پرداخت بدهی های دوکاتی (حدود 800 میلیون یورو) و پرداخت 50 تا 100 میلیون یورو این شرکت معروف را به حلقه های خود اضافه کند.احتمالا این قرارداد در ماه آوریل نهایی می شود. این معامله به آئودی این فرصت را می دهد که همانند رقیب قدیمی خود، بی ام و به تولید موتورسیکلت هم بپردازد.


تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 02:45 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
یک تاجر روسی که از بزرگترین کلکسیونرهای موتورسیکلت و همچنین طرفدار دوآتشه این وسایل است، ظرف شش ماه تلاش، یک موتورسیکلت ب ام و F800 R را تیونینگ کرده و یک هیولای درنده از آن بیرون کشیده است. موتور سیکلت دست ساز پردتور (Predator) در 17 قسمت متمایز و جدید شامل 9 قطعه کربنی و 8 قطعه کرومی و توسط سه متخصص شرکت Vilner ساخته می شود.

درنده، این لقبی است که به این موتور سیکلت داده اند. طراحی این وسیله توسط استودیوی معروف BG انجام شده که در رابطه با طراحی داخلی خودرو معروف است. تغییرات نسبت به موتورسیکلت  BMW در چراغهای رادیکال جلو که مثل ماسک های ضد گاز زمان جنگ جهانی طراحی شده اند نمود بیشتری می یابد. استفاده از لامپ های زنون  و LED قرمز رنگ در یک پس زمینه فیبر کربنی در همان نگاه اول انسان را هیپنوتیزم می کند! نشیمنگاه پهنتر و تک نفره و تایرهای پهنتر عقب از دیگر تغییرات می باشند. طول کلی موتور سیکلت نیر 25 سانتی متر کوتاه تر شده که قابلیتهای مانور آن را در مسابقه و پیست افزایش می دهد. موتور پایه با حجم 798 سی سی و توان 87 اسب بخار با استفاده از گیربکس شش سرعته می تواند این موتورسیکلت 177 کیلویی را به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت برساند.
     


تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 02:28 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
موتورسیکلت سفارشی وین رونی، مهاجم منچستر و تیم ملی انگلیس، با قیمت پایه 89 هزار دلار به حراج گذاشته شد. این موتورسیکلت ویژه بصورت سفارشی توسط  Lauge Jensen و با طراحی خود رونی در دانمارک ساخته شده است.


عدد 10 که شماره این بازیکن نیز می باشد در بالای باک بنزین نقش بسته و خود رونی آن را امضا کرده است. همچنین طراحی گرافیکی تصویر این بازیکن روی گلگیر عقب و همچنین 21 الماس سیاه و یک الماس سفید در تزئین آن به چشم می خورند. با اینحال از مشخصات فنی این موتورسیکلت چیزی منتشر نشده است.موتورسیکلت رونی در سایت حراجی Ebay و برای مقاصد خیریه به فروش خواهد رسید. از دست دادن این موتورسیکلت برای کسی که در گاراژ شخصی خود خودروهایی نظیر ب ام و X5، مرسدس CLK، کادیلاک، آئودی TT، کرایسلر 300c، لامبورگینی گایاردو اسپایدر، پورشه 911 و … را پارک کرده و حتی برای هدیه تولدش از سوی نامزدش یک آستون مارتین دریافت می کند، ضایعه جبران ناپذیری نیست!



تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 11:29 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
سرانجام 12.12.12 فرا رسید و DMC از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد . می توان گفت این خودرو که بر پایه ی لامبورگینی آونتادور LP900 می باشد یکی از جذاب ترین تیونینگ های لامبورگینی در سال اخیر بوده است .

زمانی که DMC اولین تیونیگ خود را برروی آونتادور در ماه گذشته به نمایش گذاشت همه ی طرفداران این گاو ایتالیایی حیرت زده شدند . حال این بار این تیونر لوکس آلمانی یک بار دیگر به سراغ آونتادور رفت و محصولی بی بدیل را خلق کرد . محصول جدید ظاهری به مراتب خشن تر پیدا کرده است که این به لطف سپرهای جدید فیبرکربنی ، رکاب های جانبی ای که در دل خود پنل های دیفیوزر را جا داده اند و همچنین دیفیوزر بزرگ و یک بال جدید در نمای عقب حاصل شده است .

از دیگر مواردی که شما را عاشق این محصول می کند صدایی است که از ااگزوزهایش خارج می شود ، که این امر به لطف سیستم اگزوز جدیدش حاصل شده است . این سیستم اگزوز از جنس تیتانیوم می باشد و با 3.45 کیلوگرم وزن ، 90 درصد سبک تر از مدل اصلی می باشد کیت SV تنها برروی ده خودروی آونتادور قرار می گیرد و بنا به گفته ی مدیر بازاریابی DMC ، هیچکدام از این ده کیت مشابه نخواهند بود .

اما کار به اینجا ختم نمی شود چرا که مهندسین DMC قلب 12 سیلندر این محصول را به قدرت 900 اسب بخار رسانده اند . از دیگر تغییرات فنی می توان به جایگزینی پمپ و سیستم سوخت رسانی ، نازل انژکتور و تنظیم کننده فشار و همچنین بروزرسانی سیستم الکترونیکی اشاره کرد .

               



تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 10:39 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور

[http://www.aparat.com/v/mUj1d]


تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 10:21 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
سرانجام همان طور که انتظار می‌رفت نسخهٔ GT4 خودروی محبوب ژاپنی یعنی تویوتا GT86 با همکاری دوباره شرکت GPRM رونمایی شد.

این خودروی مسابقه ای همانند مدل استاندارد دارای موتور 2 لیتری چهار سیلندر بوکسوری تزریق مستقیم است اما یک سیستم توربوشارژر به آن اضافه شده است.این سیستم جدید قدرت خودرو را بین 360 تا 400 اسب بخار نگه می‌دارد.این پیشرانه جدید با همکاری Nicholson مک لارن ساخته شده است و هم اکنون برای مسابقات آزمایشی قبل از فصل آماده است.
گری بلاکمن مدیر بخش باکینگهام تویوتا می‌گوید،همهٔ ما به GT86 ایمان داریم و مطمئن هستیم قابلیت‌های فراوانی را در خود جای داده هست،از الآن برای دیدن رقابت این خودرو با سایر خودروها در مسابقات GT4 لحظه شماری می‌کنیم.

اگر چه تویوتا در این پروژه دخالت مستقیمی نداشت،اما پشتیبانی‌های فنی کمک زیادی به اجرای این پروژه کرد. باید بدانید که شرکت GPRM در حال حاضر ساخت خودرو GT4-spec GT86 را در دستور کار خود دارد.



تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 10:04 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
چهل و چهار سال پیش، لامبورگینی از رودستر میورا رونمایی کرد که البته هیچ گاه به تولید انبوه نرسید. جانشین میورا، یعنی کانتاچ هم بصورت کوپه ساخته می شد. در اواخر دهه 1970 لامبورگینی شروع به ساخت خودروهای روباز نمود. در سال 95 دیابلو رودستر و سپس مورچیه لاگوی رودستر را روانه بازار کرد. حالا وقت آن رسیده تا با رودستر آونتادور نیز آشنا شویم.

در حالیکه ساخت مدلهای رودستر مورچیه لوگو و دیابلو، پنج سال پس از تولید مدلهای کوپه رخ داد، در مورد آونتادور این زمان به دو سال کاهش یافته است. حذف سقف و جانشینی آن با سقفی از جنس فیبر کربن به شکلی عالی صورت گرفته و شامل دو تکه و در مجموع 5.9 کیلوگرم وزن می باشد. خوشبختانه سقف سخت جایگزین سقف پارچه ای مدلهای رودستر مورچیه لاگو شده و بنابراین صدای کمتر در سرعتهای بالا و جلوه بیشتری دارد.
در مورد موتور، لامبورگینی از همان موتور دوازده سیلندر L539 با حجم 6.5 لیتر و توان 700 اسب بخار و گشتاور 509 پوند فوت استفاده می کند. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی-اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می شود. شتاب صفر تا صد رودستر LP 700-4 با سقف بسته تنها 3 ثانیه می باشد و البته سرعت نهایی آن به 349 کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد.


تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 09:53 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
تیونر انگلیسی Oakley Design برای دومین بار به سراغ لامبورگینی اونتادور رفته که قرارست با نام Dragon Edition تنها در 10 نسخه در اختیار مشتریان ثروتمندش قرار بگیرد؛ این اونتادور سفیدی که اینجا مشاهده می کنید دومین اونتادور تولید شده Oakley Design بوده که برای تحویل به Luxury Signatures در قطر تدارک دیده شده تا زحمت فروش آن دیگر برعهده تیونر نباشد . . . !

ادامه مطلب
تاریخ : چهارشنبه 18 بهمن 1391 | 09:42 ق.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
فیلیپو پرینی سرطراح لامبورگینی در مصاحبه خود با CarAdvice استرالیا اعلام کرد که لامبورگینی قرارست ماه آینده در اتوشوی ژنو 2013 از سریع ترین محصول تاریخ خود رونمایی کند . . .

آنگونه که Filippo Perini گفته قرارست از این سوپراسپرت که به افتخار جشن 50 سالگی لامبورگینی ساخته شده، حداکثر 10 دستگاه تولید شود که هم اکنون همه آنها نیز پیش فروش شده اند! اینکه لامبورگینی بدون سر,صدا توانسته خودرویی کاملا جدید را تولید کند تقریبا محال است پس باید به فکر نسخه ای ارتقا یافته از مدل های حال حاضر لامبو بود ولی چه چیزی بهتر از آونتادورهای کوپه؟! به همین دلیل بعضی ها یش بینی می کنند آنچه که در ژنو امسال رونمایی خواهد شد چیزی نیست به جز یک آونتادور با پکیج کاملی از فیبرکربن که قدرت آن احتمالا از 800 اسب بخار کمتر است. فیلیپو پرینی مصاحبه خود را با این جمله به پایان رسانده: ما می خواهیم همه را شوکه کنیم!اما در طرف دیگر این داستان برخی اعتقاد دارند که شوک جدید لامبورگینی همان سستو المنتوی مفهومی است که قرار بود نسخه تولید نهایی آن باقیمت 2.5 میلیون دلار راهی بازار شود. این احتمال وقتی قوت می گیرد که بدانیم لامبورگینی اواخر سال گذشته اعلام کرده بود سستو المنتو اواسط 2013 به فروش می رسد.

حالا اینکه خودروی جدید لامبو آونتادورست یا سستو یا اصلا یک مدل جدیدتر بماند تا روز پنج شنبه هفدهم اسفندماه 91 که درب های اتوشوی ژنو به روی بازدیدکنندگان باز می شوند.




تعداد کل صفحات : 3 :: 1 2 3

  • خرید vpn