تبلیغات
ماشین های اسپرت - مطالب اسفند 1391
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:53 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
Réact’ E.V نام این اسپرت دونفره بوده که حروف E.V آن از عبارت Ecological Vehicle آمده؛ همانطور که نام خودرو ایجاب می کند، این محصول به کمک 30 دانشجو در انستیتوی طراحی Espera Sbarro Montbelird سوئیس و در زمان فوق العاده اندک 13 هفته ای ساخته شده است. 
درکنار دو موتور الکتریکی DC Brushless که برای چرخ های جلویی تدارک دیده شده و هر کدام نیز 137 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارند، Sbarro از پیشرانه بنزینی V6 پژو با قدرت 210 اسب بخار نیز برای چرخ های عقبی Réact’ E.V استفاده کرده تا بدین ترتیب مجموع قدرت تولیدی آن به 484 اسب بخار برسد. وظیفه انتقال قدرت نیز برعهده گیربکس پنج سرعته دستی خواهد بود.

Sbarro درصدد است تا با این هیبریدی کوپه در روزهای 30 اسفند 91 لغایت چهارم فروردین 92، راهی چهاردهمین دوره رالی خودروهای پاک مونت کارلو یا MONTE CARLO NEW ENERGY RALLY شود.


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:51 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
مفهومی Techno space را باید پیش نمایشی از نسل دوم سیتروئن C4 Picasso دانست که قرارست تا اردیبهشت 92 رسما رونمایی شود؛ البته هنوز هم کسی مطمئن نیست که آیا پیکاسوی جدید واقعا به همین شکل خواهد بود یا نه . . . 
تکنو اسپیس با فاصله محوری 2,783 میلیمتر، حدود 55 میلیمتر بزرگتر از نسل حاضر پیکاسو است پس سرنشینان عقب آن باید منتظر خودرویی رویایی باشند! همچنین طول، عرض و ارتفاع تکنو اسپیس به ترتیب معادل 4430 ، 1830 و 1610 میلیمتر بوده که اگر بازهم نسبت به نسل کنونی پیکاسو آنها را مقایسه کنیم خواهیم دید که در طول 40 میلیمتر کوچکتر شده، در عرض ثابت مانده و در ارتفاع نیز 80 میلیمتر کمتر از پیکاسو دارد.

هنوز نه خبری از جزئیات فنی پیکاسوی جدید منتشر شده و نه اطلاعات دقیقی از تکنو اسپیس در دسترس است؛ فقط همین نکته را می دانیم که پیکاسوی جدید از پلتفرم EMP2 پژو/سیتروئن بهره گرفته که در ساخت آن بدلیل استفاده از آلومینیوم و ترکیبات کامپوزیتی در کنار فولاد، حدود 70 کیلوگرم در وزن صرفه جویی شده است. 


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:49 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
نمایشگاه ژنو 2013: Magic Coper نام نخستین پکیج AC Schnitzer در سال 2012 میلادی است  که به تازگی سفارش آن برای سری3 و همچنین سری6 امکان پذیر شده  . . . 
از سری3 استیشن اتاق F30 شروع کنیم که شنتیزر برای آن اسپویلر کربنی در زیر سپر جلو، اگزوزهای دوبل در طرفین، جلوپنجره کروم کاری شده، کیت جدید ترمز، اسپویلر سقفی عقب و رینگ های 5 پره آلومینیومی تدارک دیده؛ همچنین 25 میلیمتر از ارتفاع تعلیق کاسته شده است.



ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:48 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
داستر شاسی بلند پنج دری است که از سال 2010 میلادی وارد بازارها شده؛ از آنجاییکه سهام سازنده رومانیایی آن – یعنی داچیا – کاملا تحت تملک رنو قرار گرفته به همین دلیل از سال 2012 در برخی بازارهای خاص تحت برند رنو داستر نیز به فروش می رسد. اما نام این خودرو هرچه باشد مهم نیست؛ حالا نسخه جدیدتری از داستر با نام Adventure Edition معرفی شده که قرارست از اردیبهشت 92 راهی بیش از 16 کشور اروپایی شود . . .
Adventure Edition برپایه نسخه Duster Ambiance ساخته شده به همین دلیل هنوز هم در ظاهر آن مواردی مانند استفاده گسترده از پلاستیک های فشرده (برای مسیرهای آفرود) و زه های آلومینیومی که در پادری ها بیشترین جلوه را داشته به چشم می خورند.

بهره گیری از لوگوی گرافیکی ادونچر ادیشن در طرفین خودرو و درب عقب، رنگ مشکی براقی که در جلوپنجره، رینگ های 16 اینچی، آینه های جانبی و نهایتا باربندها بکار رفته، دودی شدن شیشه ها و چراغ های جلو و وجود دو پروژکتور تعبیه شده در روی سقف ازجمله مهم ترین تفاوت های ادونچر ادیشن با نسخه های استاندارد داستر خواهند بود. نمای داخلی خودرو نیز تغییر چندانی نکرده جز آنکه داچیا از دوخت جدید و لوگوی خودرو در صندلی ها استفاده کرده، کابین را به تریم سفید رنگ مزین کرده و در آخر از سیستم راهیابی Garmin بهره گرفته که نمایشگر آن در قسمت بالایی داشبورد خودنمایی می کند.هنوز از جزئیات فنی ادونچر ادیشن خبری منتشر نشده و فقط همین نکته را می دانیم که همانند نسخه های استاندارد داستر، در دو مدل دیفرانسیل جلو و AWD قابل سفارش است.


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:45 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
این روزها خبر از شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام Captur به گوش می‌رسد! همه چیز درباره طراحی آن مشخص است:زیبا و جذاب . . .
از زمانی که پایه و اساس طراحی رنو بعد از کلیو عوض شد و رنو روی به جذاب کردن محصولات خود آورد، سرنوشت خود را روشن ساخت و حالا این خودرو که در سال 2011 مدل کانسپت آن رونمایی شد و حالا نسخه تولید نهایی آن نیز بر پلتفرم نسل چهارم کلیو ساخته شده، قرارست از تابستان 2013 تولید انبوه آن آغاز شود.

اگرچه این خودرو ظاهری تهاجمی و خشنی ندارد اما ظاهرش آن چنان بی نقص است که نمی‌توان از آن ایراد مهمی گرفت! اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو که بر زیبایی کپتور افزوده است حاصل خلاقیت گروه طراحی آن بوده که به سرپرستی لارنس وان دن آکر (Laurens van den Acker) مسئولیت جذاب‌تر کردن محصولات رنو را بر عهده گرفته اند.طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد مورد نظر رنو است که طبق گفته های رنو با ماشین‌های گران‌تر و لوکس‌تر هم برابری می‌کند. ، اطلاعاتی از پیشرانه این خودرو منتشر نشده است اما پیشرانه های این خودرو بر دو نوع دیزلی و بنزینی عرضه خواهند شد. این خودرو برای رقابت با پژو 2008 وارد بازار می‌شود اما می‌تواند رقیب جدیدی برای نیسان جوک و نیسان قشقایی هم باشد.جاداری یک شاسی بلند-چابکی یک هاچ بک-سواری یک سدان از ویژگی‌هایی است که رنو آن را گفته است.

ادامه مطلب
تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:42 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
درکنار خودروی الکتریکی i-MiEV که با آن ظاهر غیر جذابش از سال 2009 راهی خیابانها شده و در اکثر بازارهای اروپایی بتحت برند پژو iOn و سیتروئن Zero نیز فروخته می شود حالا میتسوبیشی به فکر دومین عضو خانواده MiEV های خود است؛ محصولی که اولین قدم های آن با معرفی خودرویی مفهومی با نام CA-MiEV برداشته شده که احتمال تولید آن صفر درصد است . . . !
مهندسان ژاپنی سعی کرده اند تا هر ویژگی بدی که در سه سال اخیر مشتریان i-MiEV را ناراضی کرده بود، دوباره در CA-MiEV تکرار نکنند. اول از همه باید به طراحی کاملا جدید آن اشاره کرد که فقط در چراغ های جلو شبیه i-MiEV بوده و هیچ شباهت دیگری به آن ندارد. شاید در این طراحی جدید که ضریب درگ خودرو را به 0.26 رسانده بتوان دو ویژگی را بیشتر از همه قابل تامل دانست؛ یکی وجود نوار روشنایی باریکی که در زیر چراغ های جلو تعبیه شده و دیگری طراحی هوشمندانه انتهای سقف خودروست که در واقع نقش یک اسپویلر را برای CA-MiEV ایفا می کند.

هنوز تصویری از نمای درونی این خودرو منتشر نشده اما با این حال میتسوبیشی قول آنرا داده که وجود سیستم های ابتدایی مانند روشن و خاموش کردن CA-MiEV با ریموت کنترل، سیستم Automatic e-calling یا برقراری ارتباط اضطراری با واحدهای خدماتی در صورت تصادف و  سیستم Automatic e-mailing درصورت دزدیده شدن، در CA-MiEV حتمی است.انرژی 28 کیلوات ساعتی CA-MiEV از باطری های لیتیوم/یونی ناشی می شود که می توانند موتور الکتریکی 109 اسب بخاری این خودرو را به حرکت واداشته تا با یکبار شارژ، مسافت متوسط 300 کیلومتری را طی کند. میتسوبیشی در تلاش است تا سیستم شارژ وایرلس که با نام شارژ مغناطیسی نیز شناخته شده و از سپتامبر 2011 مراحل تحقیقاتی و ساخت آن در دستور کار شرکت قرار گرفته را به لیست تجهیزات این مفهومی اضافه کند. گفتنی است کلمه MiEV از حروف ابتدایی عبارت Mitsubishi innovative Electric Vehicle گرفته شده است.


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:40 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
پنچمین و آخرین اثری که از منصوری بررسی می کنیم اسپرنزا Speranza نام دارد . این خودرو بر اساس مرسدس بنز G500 شکل گرفته شده است . 
این خودروی سه در گرنکابریو این بار به زیر دست منصوری رفته تا با ظاهری متفاوت بیش از پیش برای خود طرفدار دست و پا کند . افزایش عرض 20 میلیمتری که به کمک بالهای تولید شده از فیبرکربن فوق سبک و رکاب های جدید ایجاد شده است ، نمای مردانه تری به این طرح مکعبی بخشیده است . از  تغییرات نمای ظاهری در جلو می توان به تغییر سپر جلو و جای گرفتن چراغ های LED روشنایی روز در آن ، تغییر طراحی چراغ های جلو و همچنین استفاده از اجزای کربنی به خصوص برروی در کاپوت اشاره کرد. در زیر قوس های گلگیرها که به اطراف کشیده شده اند رینگ های آلیاژی 24 اینچی قرار گرفته اند . این رینگ های ده پره قلو با لاستیک های  Vredestein Ultrac Vorti پوشیده شده اند . در نمای عقب هم تغییراتی مانند استفاده از اسپویلری با طراحی جدید ، قاب های کربنی و همچنین محفظه لاستیک با پوششی از کربن به چشم می خورد . اما پس از نمای ظاهری به تغییرات کابین می رسیم جایی که منصوری با استفاده از روکش های چرم و کربنی سعی در ایجاد فضایی لوکس و اسپرت داشته است . پدال های آلومینیومی و فرمان اسپرت مجهز به ایربگ  از دیگر تزیینات قابل توجه در کابین هستند .

منصوری همانند محصولات اخیرش با اضافه کردن اجزای موتور مسابقه به موتور استاندارد سعی در بهبود کارایی پیشرانه داشته است . تعویض سیستم اگزوز و استفاده از یک سیستم اگزوز منصوری با طراحی جدید یکی دیگر از ترفندهای منصوری برای افزایش کارایی بوده است . پس از اعمال این تغییرات ، موتور 8 سیلندر G500 به جای 385 اسب بخار حالت استاندارد توانسته 700 اسب بخار قدرت و گشتاور 900 نیوتن متری که به صورت الکتریکی محدود شده است را تولید نماید . 


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:39 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
منصوری یک بار دیگر به سراغ محصولات بنتلی رفته است . منصوری پروژه ی جدیدش که برپایه ی بنتلی کانتیننتال GT ساخته شده است را سنگویس Sanguis نامگذاری کرده است . همانند سایر محصولات منصوری ، تغییرات نمای ظاهری و داخلی به کمک تریم های کربنی در این محصول حرف اول را می زند .کیت بدنه ی جدید سنگویس موجب تغییر در طراحی نمای جلو شده است که برای این کار از چراغ های جدید اختصاصی روشنایی روز ، هود  و بال کربنی  کمک گرفته شده است . همچنین برای تغییر در نمای عقب شاهد  طراحی دوباره نمای عقب و اضافه شدن  دیفیوزری  جدید هستیم . استفاده از آرک های بزرگتر در گلگیرها در کنار تغییرات دیگ موجب شده تا محورهای جلو و عقب به ترتیب 50 و 60  میلیمترعریض تر شوند . برای تکمیل تغییرات نمای خارجی از تریم های کربنی و رینگ 22 اینچی ده پره استفاده شده است . برای تزیین کابین منصوری از بهترین مواد استفاده کرده است . 

پس از تغییرات ظاهری به تغییرات فنی می رسیم . منصوری در این قسمت با دستکاری ECU و استفاده از فیلتر هوا و سیستم اگزوز جدید توانسته به قدرت 672 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 780 نیوتن متر در 1700 دور در دقیقه دست پیدا کند . پس از این تغییرات موتور W12 شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه ای و حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان آورده است .


تاریخ : شنبه 26 اسفند 1391 | 03:30 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
گرونس Gronos نام پروژه ی جدید ی منصوری است که بر پایه ی G65 AMG و G63 AMGشکل گرفته . چند روز پیش از نمایشگاه ژنو 2013 مشخص شد که یکی از پروژهای جدید منصوری کار برروی مرسدس بنزهای G کلاس است تا به این خودروی مکعبی اشتوتگارتی روحیه ای اسپرت و نمایی خاص ببخشد . برای مرسدس بنز G63 AMG  منصوری بطور کامل موتور را مورد بازبینی قرار داد . منصوری با نصب اجزای مسابقه ای مانند پیستون ها ، یاتاقان ها ، میل لنگ و سرسیلندر ها و … و همچنین استفاده از سیستم اگزوز جدید با دو خروجی توانسته موتور 8 سیلندر بای توربو را به قدرت 840 اسب بخار برساند . پس از این جراحی گشتاور گرونس افزایش چشمگیری داشت که منصوری با کمک مهارکننده ی الکترونیکی آن را در حداکثر گشتاور 1000 نیوتن متر محدود کرده است . اما کار برروی مرسدس بنز G65 AMG همجنان ادامه دارد و اطلاعاتی از قدرت و گشتاور جدید این محصول در دسترس نیست . 

منصوری  در  طراحی قسمت های جدید بدنه از فیبرکربن فوق سبک بهره گرفته است . از جمله تغییرات مهم در نمای جلو می توان به اضافه شدن اسپویلر ، چراغ های LED روشنایی روز و فین های کربنی در ورودی های هوا و جلوپنجره اشاره کرد .در تصاویری که مشاهده می کنید هود جلو رنگ آمیزی یک دست زرد رنگ دارد اما برای این قسمت می توان هود یک دست کربنی به رنگ مشکی سفارش داد همچنین سپر عقب را می توان با دیفیوزر و قطعات کربنی تزیین کرد . آیینه های جانبی و سایر تریم ها از کربن هستند تا نمایی اسپرت به مرسدس بنز کلاس G داده شود . به لطف استفاده از رکاب های جانبی جدید و بال های گسترده عرض خودرو 20 میلی متر افزایش پیدا کرده است . رینگ های یک تکه ی ده پره ی 23 اینچی ساخته شده از آلیاژ سبک وزن ، که  با تایرهای Vredestein پوشیده شده اند از دیگر تغغیرات نمای ظاهری است .در کابین هم تغییرات زیادی به چشم می خورد از جمله مهمترین تغییرات ، تغییر کنسول است که به طور کامل دوباره طراحی شده است . تلفیق چرم و کربن نمای کابین را اسپرت کرده است . مشتریان هر نوع امکاناتی را که می خواهند می توانند برای کابین سفارش دهند 


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391 | 04:49 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
خودرویی که پاگانی در نمایشگاه امسال معرفی کرده برترین سیستم صوتی دنیا را در خود جای داده است تا بتوان با یک موسیقی هیجان انگیز سرعتی جنون آور را تجربه کرد ترکیب سیستم صوتی Sonus Faber که یکی از برترین برندها در این زمینه است با پاگانی هوایرا مطمئنا حدنهایت لذت را برای عشق ماشین ها به ارمغان خواهد آورد . 


مهمترین نکته ای که باعث می شود تا به سیستم های صوتی در سوپراسپرت ها کمتر بها داده شود وزن آن ها و صدای موتورهای نصب شده است ، به همین دلیل می توان گفت تنها نقطه ضعف محصول جدید پاگانی سیستم صوتی اش بود . اما Sonus Faber در ابتکاری جدید از قطعات کربنی با تحمل سختی بسیار بالا در سیستم صوتیش استفاده کرده ،علاوه براین استفاده از آهن ربای Neodymium کمک بسیاری به بهبود کارایی و کاهش وزن سیستم کرده است . همچنین این سیستم صوتی شامل یک سازه ِ آمپلی فایر با قدرت خروجی 1200 وات است تا در کنار بلندگوهای جدید ،  بدون توجه به غرش موتور V12 AMG با نشستن درکابین  فضای موسیقیایی غنی ای را برای سرنشینان رقم بزند . شاسی طراحی شده برای بلندگوها با ساختارavional/gunmetal  در ترکیب با دیافراگم هایی از جنس فیبر کربن بگونه ای است که به راحتی هرگونه طنینی را دمپ می کند تا صدایی ناب به گوش سرنشینان برسد .


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391 | 04:45 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
خودروساز هلندی اسپایکر،خودروی جدید خود را با نام Venator B6 در نمایشگاه ژنو به طور رسمی رونمایی کرد.هدف اصلی این خودرو شکست پورشه 911 است. اگر چه وناتور هم اکنون یک خودروی مفهومی است اما این خودرو ساز می‌گوید در اوایل سال 2014 این خودرو را به تولید انبوه خواهیم رساند.اسپایکر بازار های مهم جهانی را از جمله اروپا مورد هدف قرار داده است.پیش بینی می‌شود قیمت این خودرو حدود 100 هزار پوند باشد. 

وناتور بی 6 یک خودروی موتور عقب با دو درب و دو صندلی می‌باشد.نیرو این خودرو از یک قلب تپنده V6 بدست می‌آید که توان آن بیش از 375 اسب بخار است،این قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. 

شاسی monocoque این خودرو از آلومینیم ساخته شده است و بدنه به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است.وزن این خودرو کمتر از 1400 کیلوگرم است و این در حالی است که 911 کاررا S مجهز به PDK 1415 کیلوگرم وزن دارد.طول،عرض و فاصلهٔ بین دو محور این خودرو به ترتیب 4347،1882 و 2500 میلی متر می‌باشد که 144 میلی متر کوتاه تر از 911 است اما 74 میلی متر عریض‌تر است،در حالی که فاصلهٔ بین دو محور اسپایکر 50 میلی متر بیشتر از 911 است.طراحی این خودرو از خودرو های قرن 20 الهام گرفته شده است به خصوص مسابقات آن دوره که این موضوع را می‌توانیم از جلو پنجره بزرگ مشبک این خودرو هم بفهمیم.اسپایکر در گذشته یک شرکت هواپیما سازی بود .در این خودرو سقف شیشه ای و طراحی داشبورد از هواپیما الهام گرفته شده است.همچنین چراغ‌های LED 3d که واقعاً زیبا هستند انسان را یاد هواپیماهای جنگنده می‌اندازد.یکی از ویژگی‌های سقف شیشه ای کاهش ضریب آیرودینامیک است.زیبایی چرخ‌های 19 اینچی براق که مانند توربو فن هواپیما هستند هم جای خود دارد.یک طراحی خاص قدیمی با ظرافت تمام با چاشنی هواپیما! 

این خودرو می‌تواند سرنوشت اساسی این خودروساز را رقم بزند. به نظر شما این خودرو توان مقابله با پورشه 911 را دارد؟ 


تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391 | 04:44 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
 پورشه برای نخستین بار از مدل های جدید GT3 رونمایی کرد؛ یک کوپه اسپرت که نسبت به مدل های سابقش هم سبکتر شده و هم قدرمندتر . . . GT3 که بر شاسی 911 کررا ساخته شده، شباهت فوق العاده زیادی با مدل های استاندارد 911 دارد اما اگر خوب دقت کنید خواهید دید که سپر جدیدش به همراه اسپویلر کربنی زیر آن، اسپویلر عقبی که از مدل های 911classic گرفته شده و نهایتا سپر عقب که دو خروجی دایره ای شکل اگزوز در وسط و خروجی های هوا نیز در اطراف آن تعبیه شده، تنها وجه تمایز GT3 با 911 استاندارد است. البته پورشه به تفاوت های دیگری نیز اشاره کرده مانند عریض تر شدن رکاب ها و گلگیرها (حدود 43 میلیمتر) که البته با چشم غیرمسلح قابل رویت نیست! در کابین نیز تغییر خاصی صورت نگرفته جز اینکه از چرم هایی با دوخت جدید آلکانترا برای صندلی ها و روکش فرمان استفاده شده است. 

در زیر کاپوت این کوپه اسپرت همچنان موتور 3.8 لیتری شش سیلندر تخت پورشه جای داشته که اینبار با پیستون های فورج کاری شده و شاتون های تیتانیومی قادر به تولید 475 اسب بخار قدرت به همراه 438 نیوتن متر گشتاور است.

GT3 که در پیست مسابقه ای نوربرگ رینگ آلمان زمان 7 دقیقه و 30 ثانیه ای را به نام خود ثبت کرده، با کفش های 20 اینچی اش و به کمک گیربکس شش سرعته دوکلاچه که تمامی قدرت را به محور عقبی خودرو منتقل می کند می تواند در عرض 3.5 ثانیه صفر تا صد را طی کرده و در ادامه تا بیش از 315 کیلومتر برساعت سرعتش را افزایش دهد. فروش مدل 2014 این خودرو از اواخر سال 2013 با مالیات 950 دلاری در ایالات متحده و با قیمت پایه ای 130,400 دلار آغاز خواهد شد. 



تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391 | 04:39 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
همانطور که از مدت ها پیش انگلیسی ها قول آنرا داده بودند، رولز رویس Wraith در نمایشگاه ژنو رونمایی شد؛خودرویی که قوی ترین محصول عرضه شده رولز رویس در بریتانیا لقب گرفته است.

این خودرو 624 اسب بخار قدرت دارد که از یک موتور V12 بدست می آید، گشتاور این موتور 590 فوت است. تمام این ویژگی ها این امکان را به ریث می دهند تا صفر تا صد کیلومتر را در عرض 4.4 ثانیه طی کند. انتقال قدرت هم به وسیله یک جعبه دنده ی هشت سرعته خودکارZF انجام می شود.

همانطور که می دانید این خودرو نسخه کوپه گوست است اما رولز رویس این قول را داده است که نسبت به گوست هم عملکرد بهتری دارد هم تجربه رانندگی بهتر. در نتیجه اگر بخواهیم این خودرو را از نظر ابعاد با گوست مقایسه کنیم، 183 میلی متر فاصله بین دو محور کمتر، 130 میلی متر کوتاه تر، 40 میلی متر عریض تر و 43 میلی متر پایین تر است.

رولز رویس در ساخت خودروهایش بیشتر به لوکس بودن توجه می کند، ظاهر کلی خودرو همان گوست است که دور در ندارد و کشیده تر شده است. اما با ورود به کابین دوباره هنر رولز رویس رو می شود. چوب های گران قیمت، چرم با کیفت و ستاره های روی سقف خودنمایی می کنند. باید بدانید 1340 لامپ روی سقف کار گذاشته شده است. رولز رویس برای این خودرو امکانات خوبی را در نظر دارد که می توانیم به سیستم ماهواره ای هوشمند اشاره کنیم. این سیستم از طریق داده های GPS  و سبک رانندگی بهترین دنده را انتخاب می کند. بیشتر امکانات این خودرو در محصولات بی ام و هم دیده می شود مانند نمایش اطلاعات روی شیشه و … 

قیمت این خودرو 250 هزار پوند برآورد شده است و ریث از اول پاییز به بازار عرضه می شود. انتظار می رود این خودرو در آمریکا، شرق و میانه اروپا فروش خوبی داشته باشد اما چین هم فراموش نکنید.



تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391 | 04:37 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
دو تا چرخ و یک فضای بار به مرسدس بنز G63 اضافه کنید می شود این هیولایی که می بینید.
مرسدس بنز با معرفی یکی از متفاوتترین SUV های جهان بدون اینکه بطور رسمی از آن رونمایی کند بار دیگر خبرساز شد. G63 AMG 6×6 با شکلی مکعبی و تعداد چرخ های نامتعارفش  همه نگاه ها را به خود جلب کرده است. این خودرو به لطف تیونینگ AMG به یکی از سریعترین خودروها در کلاس خودش تبدیل شده است. در حال حاضر ارتش استرالیا از واگن های 6 چرخ C320 CDI  مرسدس بنز بهره می برد اما این خودرو اولین خودروی غیرنظامی تولید شده با این سبک می باشد . در ابتدا عدم معرفی رسمی این SUV سبب شد تا احتمال سفارشی بودن و همچینین عدم سرمایه گذاری مرسدس بنز برروی این پروژه قوت بگیرد. اما چند روز پس از انتشار تصاویر G63 6×6 مرسدس بنز رسما اعلام کرد که قصد دارد تا این پروژه را در تعداد بسیار کم عرضه کند.
قیمت این محصول حداقل سه برابر از مدل استاندارد G63 بیشتر است  و جز یکی از گرانترین محصولات این شرکت خواهد بود. ابعاد این محصول یکی دیگر از مشخصه های نامتعارفش است بطوریکه 5867 میلی متر طول، 2111 میلی متر عرض و 2209 میلی متر ارتفاع دارد.
و اما مهمترین قسمت این هیولا یعنی قلب آن. مرسدس بنز تصمیم گرفته است تا برای این محصول که مالکان ثروتمندی هم خواهد داشت از موتوری 5.5 لیتری V8 جفت توربو استفاده کند. این موتور  536 اسب بخار قدرت و نزدیک به 760 نیوتن متر گشتاور را با خود به همراه دارد تا با اتصال به یک جعبه دنده ی 7 سرعته  7G-tronic تمام قدرتش را به هر 6 چرخ منتقل کند . این مجموعه قادر است این هیولای 3775 کیلوگرمی را در 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. و سرانجام حداکثر سرعتی که با این 6 چرخ می توان به آن دست یافت 160 کیلومتر بر ساعت است.



تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391 | 04:12 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
تصاویر از جدیدترین لامبو به نام Veneno به بیرون درز کرد! علاوه بر اینترنت روزنامه های معتبر نیز اقدام به منتشر کردن این تصاویر کرده‌اند.اما برای دیدن تصاویر واقعی این خودرو باید تانمایشگاه ژنو صبر کنیم.این خودرو روی شاسی یک تکه فیبرکربنی ساخته خواهد شد که قبلاً هم در ساخت برخی از مدل‌های آوانتادور بکار گرفته شده بود.این خودرو دارای یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر خورجینی است که می‌تواند 740 اسب بخار نیرو تولید کند یعنی یک گاو وحشی واقعی! این قدرت از طریق جعبه دنده 7 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این خودرو می‌تواند بیشتر 355 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و صفر تا 100 کیلومتر را تنها در عرض 2.8 ثانیه طی کند. 

طراحی این خودرو کاملاً واقعاً منحصر به فرد است، بیشتر المان های طراحی این خودرو از خودروهای مسابقه ای الهام گرفته شده مانند چراغ‌های بزرگ جلو و چراغ های بومرنگ مانند عقب. داخل خودرو هم مانند سایر لامبوها دارای طراحی خاصی است. چرخ های جلوی این خودرو 20 اینچی و چرخ های عقب هم 21 اینچی است، یک اسپویلر بزرگ هم برای روی زمین نگه داشتن این جت جنگنده طراحی شده است.

گران‌ترین خودروی لامبو!!! این خودرو 4.5 میلیون دلار قیمت خورده است. جالب است بدانید برای خیلی‌ها رقم ناچیزی است، از این خودرو به صورت سفارشی تنها 3 عدد تولید خواهد شد که متاسفانه همگی پیش فروش شده اند! در تصاویر مدل خاکستری رنگ این خودرو را می‌بینید اما این مدل تولیدی نمی‌باشد، 3 مدلی که تولید خواهند شد بر اساس پرچم ایتالیا به سه رنگ سبز، سفید و قرمز عرضه خواهد شد. مدل خاکستری در نمایشگاه ژنو حضور پیدا خواهد کرد.تنها مشخصه جدیدی که از این خودرو در ژنو اعلام شده، وزن خالص 1,450 کیلوگرمی آن بوده که حدود 125 کیلوگرم سبکتر از آونتادورهای استاندارد است و نسبت قدرت به وزن آنرا به 1.93 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار می رساند. همچنان که قبلا گفته شد، خودرویی که تصاویر آنرا مشاهده میکنید با کد number 0 شناخته شده و نسخه آزمایشی و مختص خود کمپانی است که به احتمال فراوان بعد از اتمام مراحل تحقیقاتی اش و آماده شدن نسخه تولید نهایی وننو، راهی موزه لامبورگینی خواهد شد.

      



تعداد کل صفحات : 4 :: 1 2 3 4

  • خرید vpn