تبلیغات
ماشین های اسپرت - مطالب اردیبهشت 1392
تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:21 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
مرسدس بنز کلاس E یکی از شایسته ترین خودروها برای تعریف یک سدان لوکس و با پرستیژ متوسط است. خودرویی که علاوه بر طراحی، کیفیت و کارایی منحصر به فردی دارد. در عین حال چهره اسپرت مدلهای اخیر این کلاس، می تواند هواداران ماجراجوی آن را برای تیونینگ و هیجان بیشتر نیز ترغیب کند. 

بنابراین شرکت GSC یا German Special Customs دست به کار شده و پکیجی اسپرت را برای این ماشین معرفی کرده است. با استفاده از سپر ها، اسپویلر و دیفیوزر بزرگ عقب، هواکشهای متعدد در روی کاپوت و پهلوهای خودرو و جلوپنجره اصلاح شده بزرگ و قطعات آیرودینامیکی که بیشتر آنها از فیبر کربن نیز ساخته شده اند، چهره ای تهاجمی به این خودرو بخشیده شده است. 

رینگهای مات و سیاه و اگزوزهای چهارتایی هم با کنتراستی که بین رنگ خودرو و قطعات جدید مشکی رنگ حاصل شده، از یک سدان لوکس فاصله یافته و ماشینی شرور و خوفناک را تداعی می کند. GSC از ویژگیها و تغییرات داخل کابین و کیت احتمالی برای آن یا موارد بهبود یافته فنی خودرو اطلاعاتی منتشر نکرده و احتمالاً هنوز این قسمتها آماده عرضه نیست و باید تنها به تغییرات ظاهری اکتفا کرد. 


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:20 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
اگر قرار باشد یک سوپر اسپرت با سرعت بیش از 322 کیلومتر بر ساعت، تنها 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف کند، باید از چه تکنولوژی بهره ببرد؟ درست حدس زدید. پیشرانه هیبرید الکتریکی که اینک آنقدر بالغ شده تا در خودروهای سوپر اسپرت این چنینی هم مورد استفاده قرار گیرد. بریستول GT بر اساس خودروی مفهومی جیوجیارو Namire که در سال 2009 رونمایی شد، ساخته خواهد شد. قرار است بریستول GT یک کوپه 4 نفره (گرن توریسمو، برخلاف مدل دو نفره نمیر) و با قیمتی در محدوده 200 هزار پوند باشد. اندازه خودرو در حد یک بنتلی کانتیننتال و پیشرانه مشابه جیوجیارو Namire یعنی استفاده از چهار موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی چرخشی (وانکل) 814 سی سی در میانه خودرو و باتری های لیتیوم-پلیمر. موتورها در جلو و عقب خودرو نصب می شوند و 362 اسب بخار نیرو تولید می کنند. برای انتقال نیرو از یک دیفرانسیل با کنترل هوشمند بهره گرفته می شود. 

شرکت انگلیسی بریستول در سال 1947 تاسیس شده و مالک آن Frazer-Nash می باشد که سال 2009 خودروی مفهومی Namir را معرفی کرد و اینک قرار است مدل GT را با توسعه همان طرح به بازار بفرستد. هنوز جزئیات و برنامه تولید این خودرو اعلام نشده است اما می تواند یکی از علائق دوستداران محیط زیست باشد.


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:17 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
شرکت ترافیجیا اولین جزئیات از خودروی پرنده چهار نفره خود با نام TF-X کانسپت را منتشر کرد. خودرویی که می تواند به صورت عمودی و همانند هلیکوپتر از زمین برخیزد یا بنشیند Terrafugia ادعا می کند که برای یادگیری راندن این وسیله دو زیست، تنها 5 ساعت آموزش کافیست. زیرا بسیاری از کنترل های آن به سبک خودروها طراحی شده اند. در عین حال سیستم پرواز نیز از کنترل با سیم fly-by-wire بهره می گیرد. از همه مهمتر سیستم تیک آف یا لندینگ این خودروی پرنده، بصورت خودکار عمل می کند که اطمینان بخش بوده و بار زیادی را از دوش راننده-خلبان بر می دارد. 

مشخصات فنی دقیق این وسیله نقلیه اعلام نشده اند. اما یک موتور 300 اسبی و دو موتور 600 اسبی الکتریکی، پیشرانه آن را شکل می دهند. موتورهای الکتریکی وظیفه برخواستن و نشستن را بر عهده می گیرند؛ و پره های آنها نیز جمع می شوند. در حالت کروز پروانه ها جمع می شوند و موتور درون سوز که در پشت قرار گرفته و البته پره های آن همانند هاورکرافت ها پوشیده شده (برای امنیت در رانندگی در سطح جاده)) علاوه بر وظیفه رانش این پرنده، باتری ها را هم شارژ می کند. با سوخت موجود و این موتور می توان بیش از 800 کیلومتر را با سرعت 322 کیلومتر بر ساعت پیمود . سیستم های ایمنی نظیر چتر نجات و سیستم فرود اضطراری خودکار نیز برای این ماشین پیش بینی شده اند. فعلاً برای صحبت کردن از قیمت یا تولید TF-X خیلی زود است. 


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:15 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
پکیج جدید میشا دیزاین که به تازگی برای C-class آماده شده، به آنهایی توصیه می شود که شیفته ظاهرمدل های Black Series هستند اما توانایی پرداخت هزینه 155,000 دلاری آنرا ندارند . . . کیت بدنه میشا شامل سپرهای جدید، ورودی هوای روی کاپوت و گلگیرهای عضلانی است؛ همچنین رکاب های جانبی عریض تر و اسپویلر کوچکی هم در انتهای درب صندوق و هم در انتهای سقف خودرو تعبیه شده است. استفاده از دیفیوزر کربنی عقب نیز بصورت سفارشی خواهد بود. 

رینگ هایی که میشا برای مشتریانش تدارک دیده از نوع 19 اینچی بارنگ مشکی براق بوده که تایرهای کانتیننتال از مدل Extreme Contact با سایز 235/35 در جلو و 275/30 در عقب آنها را پوشانده اند. گفتنی است این کیت بدنه تنها بر روی مدل های 2008 به بعد C-class یا C63 AMG در نسخه های کوپه و سدان قابل نصب است.


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:13 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
مجله معروف فوربس با انتشار فهرستی از با ارزش‌ترین برندهای دنیای تجارت، مقام با ارزش ترین نشان در صنعت خودروسازی را برای شرکت آلمانی بی ام دبلیو اعطا کرده است. ارزش برند یا نام تجاری BMW در این سال 26.3 میلیارد دلار و میزان درآمد آن 73.7 میلیارد دلار اعلام شده است. 

این در حالیست که در مجموع شرکتهای جهان، اپل آمریکا با ارزشی بیش از 87 میلیارد دلار در صدر قرار دارد و مایکروسافت، کوکا کولا، آی بی ام، گوگل، اینتل، مک دونالد و جنرال الکتریک مقام‌های اول تا هشتم و BMW مقام نهم را کسب کرده اند.
شرکت تویوتا با 21.9 میلیارد دلار ارزش نام و درآمد 179.5 میلیارد دلاری جایگاه دوم خودروسازی و 14 کلی را بدست آورده و مرسدس بنز نیز با ارزش 21.8 میلیارد دلار و درآمد 88.2 میلیارد دلار در جایگاه سوم و 16 کلی قرار می گیرد. سایر رتبه ها نیز بدین شرح اند: هوندا (19)، آئودی (32)، فولکس واگن (45)، فورد (59)، هیوندای (71)، نیسان (76) و لکسوس (87). جالب اینکه اثری از نام فراری در این فهرست نیست در حالی که پیش از این تیم فراری با ارزش ترین برند خودرویی در بین تیمهای ورزشی شناخته شده بود!


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:11 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
308 جدید چیزی فراتر از فیس لیفت اعلام شده و آن را نسل دوم این خودرو نیز می دانند. خودرویی که شباهت بسیاری به کلاس A جدید بنز پیدا کرده و شاید انتخابی برای آنان باشد که پول خرید کلاس A را ندارند! بیش از طراحی بیرونی بدنه، طراحی داخلی، چشم نواز و زیبا و مدرن شده است. شکل اسپرت فرمان و کنسول ساده و در عین حال پیشرفته مجهز به صفحه نمایش لمسی بزرگ، نشانگرهای جدید، دریچه های تهویه متفاوت، دسته دنده و سایر اقلام و تجهیزات باز طراحی شده از نکات توجه بر انگیز این اتومبیل فرانسوی اصیل می باشند. 

هنوز جزئیات و مشخصات این ماشین اعلام نشده و اطلاعات و تصاویر با کیفیت تری نیز منتشر نشده اند. اما گفته می شود موتور سه سیلندر 1.2 لیتری به خانواده 1.6 لیتری THP بنزینی و HDi دیزلی اضافه خواهد شد. 


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:09 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
Verde Ithaca نام یکی از آخرین پکیج هایی که دالاس پرفورمنس برای گالاردوهای مدل 2008 به قبل مهیا کرده است . . . این پکیج به سفارش یکی از مشتریان کمپانی، بر روی یک دستگاه گالاردوی توئین توربو نصب شده که در Stage2 آن حداکثر قدرتی معادل 1050 اسب بخار در اختیار چرخ های عقب قرار می گیرد. ناگفته نماند که در Stage1 همین پکیج، با بنزین اوکتان 93 قدرت 650 اسبی به چرخ ها می رسید که البته با اتانول 85 این قدرت به بیش از 800 اسب بخار نیز افزایش می یافت. 

این تیونر تگزاسی الاصل، همچنین درحال آماده کردن Stage3 این پکیج است که با بنزین اوکتان 93 بیش از 1000 اسب بخار و با سوخت اتانول بیش از 1200 اسب بخار را به چرخ ها منتقل می کند. خبرهای غیر رسمی قیمت این پکیج را حدود 70,000 دلار اعلام کرده اند.


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:06 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
بوگاتی آرام و بی سر و صدا در حال تست و آماده سازی مدل سوپر اسپرت ویرون برای شکستن دوباره رکوردهای سرعت در پیست نیوبرگرینگ آلمان است. بوگاتی قصد رسیدن به رکورد کمتر از 6 دقیقه و 47 ثانیه را دارد. شش سال قبل بوگاتی در این پیست به رکورد 7:40 رسید. اما امسال شورولت کامارو ZL1 با رکورد 7:41 توانسته بسیار تهدید کننده ظاهر شود. رکورد پیست نیز در اختیار خودروی مسابقه ای رادیکال Radical SR8 با زمان 6 و 48 می باشد که در سال 2009 بجای گذاشته شده است. رکورد نیسان GT-R هم 7 و 24 ثانیه و رکورد دوج وایپر ACR حدود 7 و 12 ثانیه و لکسس LFA حدود 7 و 14 ثانیه می باشد. یک دور کامل حدود 20.8 کیلومتر مسافت را شامل می شود. می توانید همه رکوردهای این پیست را در سایت ویکی پدیا ببینید. 

درحالیکه بوگاتی جدید با موتور 16 سیلندر 8 لیتری توربو و با 1198 اسب بخار نسبت به مدل استاندارد 1001 اسبی سریعتر است و 24 کیلومتر بر ساعت تندتر می رود (سرعت نهایی 431 کیلومتر بر ساعت)، اما بعید است که در این پیست مارپیچ بتواند به چنین سرعت بالایی دست یابد. با این وجود شکستن رکورد مورد نظر بوگاتی با این قدرت وحشتناک و گشتاور 1500 نیوتن متری شاید در نگاه اول چندان هم سخت بنظر نرسد.


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:04 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
این روزها شایعات آنقدر دربارهٔ نسل آینده ویرون زیاد است که باور کردن آن‌ها واقعاً سخت است شاید هم غیر قابل اطمینان باشد،اما به تازگی اخبار جالبی در بارهٔ نسل جدید هیولا به گوش می‌رسد که کمی گیج کننده است.این اخبار از نشریهٔ خودروی اکسپرس بریتانیایی به دست آمده است. مهندس ارشد بوگاتی این‌چنین می‌گوید: ما در حال خلق خودرویی خارق‌العاده هستیم و در چالشی بزرگ قرار گرفته‌ایم، یکی از این چالش‌ها کاهش وزن ویرون است که حتی به دنبال تولید رینگ‌های تمام و فیبر کربنی هستیم، همچنین باید فکری به حال محیط زیست هم بکنیم.
قدرت بیشتر-سرعت بالاتر. در مصاحبهٔ این نشریه با مهندس ارشد بوگاتی جنس شولنبرگ، تنها با گفتن حداکثر سرعت 465 کیلومتر قند در دل همه آب کرد!! وی قدرت این خودرو را 1600 اسب بخار اعلام کرد و گفت که این ابر خودرو 0تا100 کیلومتر را تنها در 1.8 ثانیه طی می‌کند.
این خودرو از سیستم ترکیبی پورشه اسپایدر 918استفاده خواهد کرد.موتور عظیم این خودرو 9.6لیتر حجم خواهد داشت آرایش آن هم Wاست که دارای 16 سیلندر است. 



تنها مشکل این خودرو می‌تواند وزنش باشد،مهندسان بوگاتی در حال تلاش بر روی حل این مشکل هستند.
این خودرو یا بهتر بگویم ابر خودرو در نمایشگاه فرانکفورت سال آینده رونمایی می‌شود پس هنوز باید برای دیدن عکس‌های آن صبر کنیم. 


تاریخ : دوشنبه 23 اردیبهشت 1392 | 01:02 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
بعد از ماجراجویی های اخیری که هنسی ونوم GT به راه انداخت که البته به هیچ نتیجه ای هم نرسید، بوگاتی چندی پیش تصمیم گرفت تا رکورد دیگری را برای خود ثبت کند . . .  ویرون گرند اسپرت ویتس که سال 2012 میلادی وارد بازار شد، حتی با سرعت محدود شده 375 کیلومتری نیز سریع ترین کانورتیبل جهان است. اما اگر این محدود کننده را حذف کنیم، حداکثر سرعت آن تا چقدر افزایش پیدا می کند؟ 

بوگاتی برای یافتن جواب این سوال از مسئولین رکوردهای گینس دعوت کرد تا به پیست اختصاصی ارالاسین (Ehra-Lessien) فولکس واگن بیایند. راننده ای که پشت فرمان ویرون قرار گرفت آنتونی لی (Anthony Liu) بود. لی که 29 سال بیشتر ندارد، مطابق دورهای تمرینی اش انتظار ثبت سرعتی درحدود 400 کیلومتر برساعت را داشت، ولی در روز تست یعنی 11 آوریل 2013 (مطابق 22 فروردین 92) به حداکثر سرعت 408.84 کیلومتر برساعت دست یافت تا بدین ترتیب بوگاتی رکوردی که قبلا در دستان خودش بود را بار دیگر ارتقا دهد. بوگاتی برای جشن گرفتن چنین رکوردی تصمیم به عرضه محدود 8 دستگاهی نسخه جدید WRC یابه عبارت بهتر World Record Car نمود که به لحاظ فنی هیچگونه تفاوتی با مدل های استاندارد گرنداسپرت ویتسندارند؛ یعنی 1200 اسب بخار به همراه 1500 نیوتن متر و البته با شتاب 2.6 ثانیه ای! 


تاریخ : دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 | 02:16 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
فورد و شلبی قصد دارند در نمایشگاه نیویورک این هفته مدل اصلاح شده و صد البته تقویت شدهٔ موستانگ GT500 را به نمایش عموم در آورند. قدرت این نسخه از موستانگ، دو برابر قدرت موستانگ معمولی است، قدرت این خودرو که GT500 S/C 1000 نام گرفته است 1200 اسب بخار می‌باشد. پارسال فورد در نمایشگاه نیویورک به مناسبت 50 سالگی کمپانی شلبی، موستانگ GT500 1100 اسب بخاری را رونمایی کرد و هم اکنون فورد با تغییراتی بر روی پیستون، میل لنگ، بروز رسانی سایر اجزای موتور و افزایش حجم موتور از 5.4 لیتر به 5.8 لیتر قدرت این غول آمریکایی را به 1200 اسب بخار رسانده است. 

فورد همچنین تغییراتی بر روی سیستم تعلیق و ترمز های این نسخه انجام داده است اما اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.  مدل استاندارد GT500 می‌تواند حدود 653 اسب بخار نیرو تولید کند و تنها در عرض 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، آخرین سرعت نسخه استاندارد هم 325 کیلومتر بر ساعت است. مدل 1200 اسب بخاری ممکن است به دلیل مشکلات آیرودینامیکی و چسبندگی، سرعت خودروهای 1000 اسب بخاری را نداشته باشد اما باید منتظر شتاب بالایی از آن باشیم.  

تنها 100 دستگاه از این نسخه تولید خواهد شد، انتظار می‌رود قیمت این مدل حدود 155 هزار دلار باشد. 


تاریخ : دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 | 02:14 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
شورولت درکنار رونمایی مدل 2014 کامارو SS که از زمستان 2013 عرضه می شود، مدل Z/28 را نیز به عنوان اولین سری ارتقا یافته از آن در نیویورک رونمایی نمود. اول از فیس لیفت نسل پنجم کامارو شروع کنیم که آقای Tom Peters (سرپرست گروه طراحی خارجی) در معرفی آن گفته بود “مدل 2014 کامارو یک فرصت برای ما بود تا خواسته ها و انتظاراتی را که از مشتریان شنیده بودیم، به واقعیت تبدیل کنیم”
با یک نگاه سریع به SS جدید می توان به تغییر چراغ های جلو و عقب، تغییر کاپوت که موجب افزایش نیروی عمودی و بهبود خنکاری موتور شده، کاهش ضخامت جلوپنجره به همراه افزایش طول آن پی برد. تکمیل کننده نمای خارجی SS وجود دیفیوزر بسیار ساده و باله جدیدی است که در انتهای صندوق تعبیه شده است. از آنجاییکه شورولت هنوز هم از انتشار جزییات فنی SS خوداری کرده پس همچنان باید منتظر ماند. 

حال به سراغ Z/28 برویم؛ خودرویی که نخستین عرضه آن به سال 1967 میلادی بازمی گردد. کیت بدنه آن شامل اسپلیتر جلو، زه های گلگیر و رکاب های عریض جانبی می شود. در نمای عقب نیز در کنار دیفیوزر جدید از سراگزوزهای دوبل در طرفین سپر استفاده شده؛ همچنین Z/28 بصورت استاندارد با رینگ های 19 اینچی و با تایرهای پیرلی از مدل PZero Trofeo R عرضه می شود.

در کابین Z/28 تغییرات اندکی صورت گرفته که مهم ترین آنها در صندلی های جدید ریکارو، فرمانی که قسمت زیرین آن تخت شده، تریم Octane و صندلی های جدید عقبی که قابشان از فوم ساخته شده، خلاصه می شود.

در زیر کاپوت Z/28 (البته برخلاف مدل های 1967 که موتور 5.0 لیتری V8 داشتند!) پیشرانه LS7 شورولت جاگرفته؛ یعنی یک موتور 7.0 لیتری V8 که قدرت و گشتاور تولیدی آن به بیش از 500 اسب بخار و 637 نیوتن متر میرسد. این موتور پیش از این بر روی مدل های Z06 کوروت نیز نصب شده بود. وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس جدید هفت سرعته دستی Tremec است.

با آنکه مشخصات فنی Z/28 به پای پیشرانه تا دندان مسلح کامارو ZL1 نمی رسد اما در تست های شورولت معلوم شده که Z/28 حدود 3.0 ثانیه سریع تر از برادر بزرگتر خود می تواند یک دور کامل پیست (کدام پیست؟!) را طی کند. 

سریع تر بودن Z/28 را باید مدیون کاهش وزن های صورت گرفته در آن نظیر استفاده از رینگ های سبک و یا شیشه های نازکتر عقب که ضخامتشان از 3.5 میلیمتر به 3.2 میلیمتر کاهسته شده، دانست طوریکه وزن خالص خودرو را در مقایسه با ZL1 چیزی حدود 136 کیلوگرم سبکتر کرده است. البته موارد دیگری مثل سیستم ضدلغزش دیفرانسیل، خشک تر شدن تعلیق و استفاده از دیسک های کربن/سرامیکی برمبو که با سایز 394×36 میلیمتر در جلو و 390×32 میلیمتر در عقب می توانند حداکثر شتاب منفی 1.5G را به راننده تحمیل کنند نیز بی تاثیر نبوده اند. 



تاریخ : دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 | 02:12 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور

به طور کلی تغییرات این خودرو را می توان در چند جمله خلاصه کرد: جلو پنجره جدید کوچکتر، تغییرات اساسی در فرم سپر جلو، ورودی هوای کوچکتر جانبی و تعبیه ورودی هوا روی کاپوت از تغییرات این خودرو بشمار می روند. اما اگر نگاهی به عقب بیاندازیم، بیشترین تغییرات این مدل جدید را می بینیم.

چراغ های کوچک،اسپویلر سقفی و سپر جدید اسپرت از ویژکی های این خودروی بیابانی است تا ظاهر خودرو حتی المکان متمایز تر از مدل قدیمی شود. اگر منتظر مشخصات فنی این خودرو هستید باید تا باز شدن درب های نمایشگاه نیویورک صبر کنید. این خودرو ضریب درگ 0.34 داشته؛ یعنی حدود 0.08 کمتر از سابق است. مدل 2014 با 4.85 متر طول در مقایسه با مدل های سابق رنجروور اسپرت 62 میلیمتر بزرگتر شده اما در عین حال هنوز هم 149 میلیمتر کوچکتر از نسخه های استاندارد رنجروور است. افزایش 178 میلیمتری فاصله محوری خودرو نیز فضا را برای چیدمان صندلی ها برای قرارگیری 5+2 سرنشین بازتر کرده و فضای پای سرنشینان را نیز حدود 2.4 سانتیمتر افزایش داده است. 

برای جاگیری بیشتر بار نیز می توان صندلی های برقی عقب را خواباند. طبق گفته کمپانی، دومین نسل رنجروور اسپرت حدود 500 کیلوگرم از مدل های V8 دیزلی سابق و حدود 420 کیلوگرم از مدل های V6 بنزینی سابق سبکتر است. 

برای پیشرانه رنجروور اسپرت فعلا دو موتور آماده شده که بر روی هر دو سیستم استارت/استاپ پیشرانه بصورت استاندارد وجود خواهد داشت؛ همچنین قرارست در اواخر 2013 پیشرانه هیبریدی آن (دیزلی/الکتریکی) نیز معرفی شود:

  • 3.0 لیتری SDV6 دیزلی با قدرت 288 اسب بخار.
  • 5.0 لیتری V8 سوپرشارژ بنزینی با قدرت 503 اسب بخار.
  • 3.0 لیتری TDV6 دیزلی با قدرت 254 اسب بخار (برای سال 2014).
  • 4.4 لیتری SDV8 بنزینی با قدرت 334 اسب بخار (برای سال 2014).

قدرت به کمک گیربکس هشت سرعته اتومات ZF به همه چرخ های خودرو منتقل شده؛ گشتاور تولیدی موتور نیز می توان به نسبت 42 به 58 یا 50/50 به ترتیب به محورهای جلو و عقب منتقل نمود. 

قیمت رنجروور اسپرت 2014 برای مدل های SDV6 مابین 59,995 تا 74,995 پوند (حدود 91,000 تا 114,000 دلار) خواهد بود که البته سال آینده با آمدن مدل های TDV6 قیمت پایه ای این خودرو از 51,550 پوند (حدود 78,300 دلار) آغاز می شود. گرانترین مدل نیز مثل همیشه مربوط به نسخه های سوپرشارژ Autobiography بوده که 81,550 پوند (حدود 123,800 دلار) قیمت خورده اند.



تاریخ : دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 | 02:11 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
پیشرانه درنظر گرفته شده برای CLA 45 همان موتور 148 کیلوگرمی است که بر روی نسخه های A 45 AMGنیز قرار گرفته بود؛ یعنی چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با قدرت شگف انگیز 350 اسب بخار و گشتاور 450 نیوتن متر. شتاب صفرتا صد CLA 45 نیز به کمتر از 4.6 ثانیه و حداکثر سرعتش همانند تمامی مدل های استاندارد مرسدس بنز در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. مصرف ترکیبی این کوپه چهار درب نیز به 6.9 لیتر می رسد. قدرت تولیدی موتور توسط گیربکس هفت سرعته دوکلاچه اتومات با نام AMG SPEEDSHIFT DCT 7 به چرخ ها منتقل می شود؛ تعویض دستی آن نیز به کمک پدال شیفترهای پشت فرمان میسر خواهد بود. اما علاوه برحالت “M” یا دستی، برای این گیربکس حالت “S” برای رانندگی اسپرت و همچنین حالت “C” برای بهینه سازی مصرف سوخت تعبیه شده که در این حالت سیستم استارت/استاپ پیشرانه نیز فعال می شود. استفاده از تعلیق و همچنین رینگ های 19 اینچی AMG با تایرهای 235/35، کنترل پایداری با سه حالت مختلف، دیسک های ترمز 350×32 میلیمتری در جلو و  330×22 میلیمتری در عقب با کایپرهای قرمز رنگ و نهایتا سیستم محرکه AMG 4MATIC جدید که وزن آن حدود 25% سبکتر از نمونه های مشابه موجود است، از دیگر مشخصه های این خودرو خواهند بود. 

قیمت پایه ای CLA 45 برای بازار آلمان 56,078 یورو (حدود 72,000 دلار) بوده اما برای بازار ایالات متحده این قیمت 37,067 یورو (حدود 47,400 دلار) است. سفارش این خودرو تا قبل از اتمام بهار 2013 برای مشتریان آمریکایی مقدور بوده اما در بازارهای اروپایی از اوایل تابستان در بازار آلمان و تا قبل از پاییز نیز در سایر کشورهای اروپایی قابل خریداری خواهد بود. 


تاریخ : دوشنبه 16 اردیبهشت 1392 | 02:09 ب.ظ | نویسنده : احسان نبی پور
در فیس لیفت دورانگو چهره خودرو با جلوپنجره جدیدش و طراحی مجدد چراغ های جلو که می توان LEDهای روز را نیز برای آنها سفارش داد، هرچند تغییر کرده اما هنوز هم از چند فرسخی می توان تشخیص داد که یک دورانگوست. در نمای عقب نیز سپر جدید به همراه چراغ های آشنای دوج که 192 لامپ LED در آن بکار رفته به چشم می خورند؛ البته به همه این تغییرات باید رینگ های جدید 18 (تا 20) اینچی را نیز افزود.
اما بیشترین تغییرات دامن نمای داخلی دورانگو را گرفته؛ جایی که می بینید داشبورد خودرو به کلی تغییر کرده و درون کنسول نیز یک نمایشکر 5 (یا 8.4) اینچی لمسی برای سیستم چندرسانه ای Uconnect با دسترسی موبایل و با قابلیت نمایش سه بعدی نقشه ها خودنمایی می کند. وجود پورت USB/AUX و SD کارت، فرمان جدید خودرو با پدال شیفتر، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر 7 اینچی، دو مانیتور 9 اینچی در عقب بصورت سفارشی و نهایتا بهره گیری از کنترلر i-Drive برای نخستین بار از جمله مهم ترین ویژگی های کابین این خودروست.

دوج برای نخستین بار دورانگوی 2014 را به گیربکس هشت سرعته اتوماتی مجهز کرده که میزان مصرف سوخت در موتور V6 آنرا تا 9% کاهش می دهد. جالب است بدانید که دورانگو با موتور V6 و با یک باک پر می تواند مسافت متوسط 965 کیلومتری را طی کند! حال که صحبت از موتور شد باید گفت که برای دورانگو دو پیشرانه قابل سفارش است:

  • 3.6 لیتری V6 با قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر.
  • 5.7 لیتری HEMI V8 با قدرت 360 اسب بخار و گشتاور 528 نیوتن متر.

البته دورانگوی 2014 دو ویژگی خوب دیگر هم دارد؛ یکی افزوده شدن حالت Eco Mode که نحوه تعویض دنده ها را متناسب با فشار وارده بر پدال گاز تنظیم می کند و دیگری سیستم Fuel Saver Technology است که در موتورهای V8 نصب شده و امکان غیرفعال کردن (برخی) سیلندرها را برای کاهش مصرف سوخت دارد. دوج معنقدست که دورانگو 2014 بدلیل توانایی بکسل کردن بالای آن، بهترین خودرو در میان همکلاسانش خواهد بود؛ چراکه دورانگو با موتور V8 می تواند تا حدود 3.3 تن و با موتور V6 می تواند تا 2.8 تن را بکسل کند.

دورانگو در پنج مدل SXT ، Rallye ، Limited ، R/T و Citadel و با 10 رنگ مختلف برای بدنه عرضه شده و خط تولید آن نیز در جفرسون شمالی (Jefferson) در دیترویت خواهد بود. 



تعداد کل صفحات : 3 :: 1 2 3

  • خرید vpn